Szkoda ubezpieczeniowa w leasingu

Data publikacji: 2014-08-10
Istotą leasingu operacyjnego jest oddanie w ręce korzystającego przedmiotu, który nadal pozostaje własnością leasingodawcy. Ubezpieczenie w takiej relacji to podstawa – w razie szkody lub kradzieży nie musimy odpowiadać przed finansującym własnym majątkiem. 
Podstawą w przypadku wystąpienia szkody jest jej zgłoszenie ubezpieczycielowi. Standardowo mamy na to do 7 dni, nie jest jednak rzadkością skrócenie tego czasu, nawet do 24 godzin. Szczegółowe warunki dotyczące zgłaszania i likwidacji szkody powinny być zawarte w Ogólnych Warunkach Umowy Leasingu – tutaj dowiemy się, jakie konkretnie zasady obowiązują w naszym przypadku.

Szkoda może zasadniczo przyjąć postać szkody częściowej lub całkowitej.
Szkoda częściowa

W przypadku szkody częściowej, kiedy to możliwa jest naprawa i przywrócenie przedmiotu leasingu do stanu używalności, koszty pokrywa polisa ubezpieczeniowa. Standardowo faktura za naprawę będzie wystawiona na leasingobiorcę, który jednocześnie wnioskuje do leasingodawcy o wystawienie upoważnienia do odbioru odszkodowania przez podmiot przez siebie wskazany – może to być sam leasingobiorca (jeśli z własnej kieszeni uregulował fakturę) lub zakład naprawczy.

Kliknij, aby przeczytać całość: TUTAJ >>

Kalkulator leasingu

Kalkulator leasingu umożliwia obliczenie poglądowej raty leasingu.

W kolejnych krokach otrzymasz oferty leasingu przygotowane specjalnie dla Ciebie i uwzględniające wyniki finansowe Twojej firmy.

Przedmiot leasingu:
Rok produkcji:
Wartość netto:
PLN
Opłata wstępna:
Liczba rat:

Rata miesięczna:0,00PLN netto

wartość wykupu: 0%

Najczęściej wyszukiwane

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z serwisu wezleasing.pl

Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia przeglądarki.

Ok