Jakość leasingu w Polsce
Data publikacji: 2014-07-26
- Obecnie istotna jest nie tylko atrakcyjna oferta cenowa, ale i jakość obsługi. Ten czynnik w głównej mierze decyduje dzisiaj, czy firma podejmie decyzję o skorzystaniu z oferty finansowania danego leasingodawcy. Przedsiębiorcy poszukują przede wszystkim sprawdzonego partnera, który oferuje stabilne warunki finansowania oraz jest w stanie zapewnić kompleksową obsługę prowadzonej działalności, wykraczającą już ponad leasing danego rodzaju środka trwałego, ale również partnera oferującego kompleksową obsługę finansową jaka płynie ze współpracy firm z ściśle powiązanych z największymi polskimi grupami bankowymi - podkreśla Tomasz Sudaj, Dyrektor Zarządzający ds. Strategii Rynkowej BZ WBK Leasing.
Branża leasingowa będzie wciąż rosła
Branża leasingu w 2013 r. odnotowała wzrost na poziomie 7% w stosunku do rekordowego jak dotąd w branży 2008 roku. Zgodnie z danymi Związku Polskiego Leasingu (ZPL) w zeszłym roku sfinansowano środki trwałe o łącznej wartości 35,3 mld zł, a dynamika r/r wyniosła 13%.
- Z naszej perspektywy trend wzrostowy całej branży będzie się wzmacniał. Biorąc pod uwagę nasze prognozy rok 2014 będzie okresem wzrostów na podobnym poziomie z jakim mieliśmy do czynienia pod koniec ubiegłego roku. Spodziewamy się mocnego odbicia w branży budowlano-montażowej, a okres przejściowy w rolnictwie przed ogłoszeniem założeń Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich - PROW 2014-2020 powinien być dobry dla największych graczy na rynku. Dzięki rozbudowanej sieci dostawców i wyspecjalizowanym sieciom sprzedaży firmy mogą być blisko aktualnych potrzeb inwestycyjnych rolnika i z pewnością będą w stanie zaoferować mu specjalne, dostosowane do oczekiwań rozwiązania, które pozwolą przedsiębiorcom rolnym, zgodnie z założeniami, realizować zaplanowane inwestycje, nawet w przypadku braku wsparcia środków z programu – stwierdza Tomasz Sudaj. – Wyzwanie przed jakim obecnie stoimy, to utrzymanie dotychczasowego poziomu jakości obsługi klientów i dalszy rozwój dedykowanej dla każdej branży oferty przy profesjonalnym zaangażowaniu sił sprzedaży. Nasze badania potwierdzają ten kierunek rozwoju. – dodaje.
W opinii badanych przez BZ WBK Leasing przedsiębiorców, pracownicy firm leasingowych są bardzo zaangażowani w sprzedaż produktów (92%), przedstawiają ofertę w sposób satysfakcjonujący klienta zarówno w zakresie ilości, jak i jakości prezentowanych informacji na temat oferowanych produktów. W opinii zdecydowanej większości badanych (85%), prezentowana oferta leasingowa jest kompletna, czytelnie opisana, a przede wszystkim zrozumiała dla odbiory leasingu.
Najczęściej leasingowane są pojazdy oraz maszyny
Firmy mają możliwość sfinansowania na zasadzie leasingu szeregu inwestycji. Jak wynika z niniejszego badania spośród obszarów, jakie klienci finansują za pośrednictwem firm leasingowych, wyraźnie przeważa oferta leasingu pojazdów (82%). Niemniej Klient na rynku może wybrać praktycznie każdy przedmiot leasingu. Warto jednak dodatkowo podkreślić, że w przypadku dosyć szerokiego segmentu pojazdów (w tym głównie autobusy, pojazdy ciężarowe pow. 3,5 t, ciągniki siodłowe, auta osobowe), wg ZPL, struktura finansowania środków trwałych za 2013 r. pokazuje, że kolejną silną grupą finansowych środków trwałych są maszyny, których udział w strukturze wynosi prawie 33% w stosunku do 59%, jakie stanowią pojazdy, kiedy mówimy o aktywach sfinansowanych tak leasingiem, jak i pożyczką. Niemniej, kiedy mówimy o finansowaniu aktywów tylko na drodze pożyczki, proporcja się odwraca. Maszyny obejmują 75% w stosunku do niecałych 22%, jakie przypadają w udziale pojazdom. Tylko nieznaczna część firm korzysta z usług leasingu w zakresie IT czy sprzętu biurowego oraz w obszarze nieruchomości.
Kliknij, aby przeczytać całość: TUTAJ >>
