Perspektywy leasingu konsumenckiego – będzie jak na zachodzie?
Data publikacji: 2014-08-10Firmy leasingowe liczą, że to przede wszystkim samochody osobowe przyciągną klientów do leasingu konsumenckiego. Na Do 2015 roku wartość segmentu leasingu konsumenckiego może w Polsce osiągnąć 4 mld zł.
Firmy opierają swoje prognozy na doświadczeniach z Europy Zachodniej. Tam oraz u naszych południowych sąsiadów ta forma nabywania dóbr jest powszechna. Finansowanie zakupu aut dorównuje popularnością kredytowi bankowemu. Nawet 30 proc. udzielonego finansowania przez sektor leasingu w UE trafia właśnie do klientów indywidualnych.
W Polsce firmy leasingowe już się przymierzały do wprowadzenia na szeroką skalę leasingu konsumenckiego. Takie produkty miały w swojej ofercie VB Leasing i LeasePlan. Jednak ze względu na niespójne przepisy podatkowe urzędy skarbowe praktycznie zablokowały tę formę sprzedaży. Skończyło się na wyleasingowaniu nieco ponad setki samochodów. Optymiści w branży liczą, że po zmianie przepisów 1 lipca 2011 drugie podejście skończy się sukcesem.
Kliknij, aby przeczytać całość: TUTAJ >>
