Leasing – ABC dla klienta
Data publikacji: 2014-06-24Klient – występując o ofertę – powinien dokładnie sprecyzować swoje wymagania. W przypadku leasingu istotne jest określenie, czy przedmiotem oferty będzie na przykład samochód ciężarowy czy specjalny, z uwagi na różne stawki amortyzacji. Mają one wpływ na wyznaczenie minimalnego okresu leasingu i minimalnej wartości końcowej (zgodnie z ustawami o podatku dochodowym). Jednocześnie ogromne znaczenie ma typ leasingu, ponieważ warunkuje on konsekwencje podatkowe dla klienta, zarówno dotyczące podatku dochodowego, jak i podatku VAT. W przypadku leasingu operacyjnego, cała rata leasingowa (kapitał i odsetki) jest dla korzystającego kosztem uzyskania przychodów, natomiast w leasingu finansowym – tylko odsetki i amortyzacja. Amortyzacji w tym przypadku dokonuje klient a nie firma leasingowa. Należy podkreślić, że jeżeli jakiekolwiek koszty dodatkowe będą doliczone do raty leasingowej (na przykład ubezpieczenie, podatek drogowy i inne) powinno być to jasno określone w ofercie.
Po otrzymaniu oferty i zaakceptowaniu jej, klient powinien złożyć do firmy leasingowej wniosek o leasing. Wraz z wnioskiem klient składa wymagane dokumenty, w tym dokumenty rejestrowe i finansowe, na podstawie których firma leasingowa dokonuje oceny ryzyka danej transakcji. Po podjęciu pozytywnej decyzji, firma leasingowa przygotowuje umowę leasingu na warunkach uzgodnionych z klientem (warunki finansowe, zabezpieczenie, terminy spłat, okres karencji, inne warunki dodatkowe).
Kliknij, aby przeczytać całość: TUTAJ >>
